בעוד כמה מדענים מתווכחים לגבי איזה מבין המדדים חשוב יותר - איי-קיו (IQ) או אינטליגנציה רגשית (EQ) - אחרים מבצעים מחקר מקיף יותר כדי להבין כיצד גורמים מסוימים, כולל המראה וההתנהגות, יכולים להשפיע על יכולותיו האינטלקטואליות של האדם. והם מגיעים עם מסקנות בלתי צפויות מאוד. מתברר כי גובה, משקל, אורך אצבע ואפילו צבע עיניים יכול להראות את רמת האינטליגנציה שלכם!

עובדות

מדענים קבעו 12 סימנים כדי לדעת האם אדם הוא אינטליגנטי!

By The writer

June 24, 2020

בעוד כמה מדענים מתווכחים לגבי איזה מבין המדדים חשוב יותר – איי-קיו (IQ) או אינטליגנציה רגשית (EQ) – אחרים מבצעים מחקר מקיף יותר כדי להבין כיצד גורמים מסוימים, כולל המראה וההתנהגות, יכולים להשפיע על יכולותיו האינטלקטואליות של האדם. והם מגיעים עם מסקנות בלתי צפויות מאוד. מתברר כי גובה, משקל, אורך אצבע ואפילו צבע עיניים יכול להראות את רמת האינטליגנציה שלכם!

אנחנו רוצים לחלוק איתכם 12 סימנים שיעזרו לכם להבין ולברר אם יש לכם כמה מהתכונות האלה. אולי גאון גדול חי בתוככם! עם זאת, אם מאפיינים אלה אינם תואמים את האישיות שלכם, אין מה לדאוג – יש חריג לכל כלל.

 

#1 אתם מעדיפים להעביר את זמנכם לבד מאשר עם חבורה של אנשים צעקניים.

אנשים חכמים לא צריכים מעגל גדול של חברים כדי ליהנות. המחקר שנערך על ידי "נורמן לי" ו"סאטושי קאנאזאווה" אשר נקרא, "איך אינטליגנציה, צפיפות האוכלוסייה, וחברות יכולים להשפיע על האושר המודרני" מראה כי אנשים חכמים מעדיפים להעביר את זמנם לבד בעוד שיצירת קשרים נוטה לעייף אותם מאשר לתת להם הנאה.

אנשים חכמים גם נוטים לדבר בקול רם לעצמם. זהו סימן של אינטליגנציה מתקדמת, לא טירוף!

 

#2 למדתם איך לקרוא בגיל קטן.

העובדה שחלק מהילדים לומדים לקרוא בגיל צעיר לא עושה אותם אינטליגנטיים כברירת מחדל. להיפך, מדענים בריטים: "סטיוארט ג'יי ריצ'י", "טימותי סי. בייטס" ו"רוברט פלומין", מאמינים כי הקריאה עצמה הופכת את הילדים האלה ליותר חכמים.

החוק די ברור: ככל שהקדמתם ללמוד את האלפבית, כך הצלחתם לקרוא יותר ספרים. כמובן, זה חל על אנשים אשר ניסיון הקריאה שלהם הוא מגוון ואינו מוגבל רק לז 'אנר אחד או מחבר אחד.

 

#3 אתם האחים המבוגרים יותר.

מדענים מאוניברסיטת אדינבורו הוכיחו שלילדים מבוגרים יש כמעט תמיד יתרון קטן אך מובהק מבחינה סטטיסטית במונחים של IQ: זה בדרך כלל גבוה ב -3 נקודות. התברר כי הבדל זה אינו קשור לגורמים ביולוגיים או גנטיים, אלא לאינטראקציה פסיכולוגית בין הורים לילדים.

 

#4 הגובה שלכם הוא מעל הממוצע.

מחקר פרינסטון שנערך על ידי "אן קייס" ו"קריסטינה פאקסון" הראה כי ילדים גבוהים יותר מרוויחים לעתים קרובות יותר על נקודות במבחני ה IQ. נטייה זו ניכרת בילדות המוקדמת: ילדים בני שלוש שגדלים במהירות מצליחים יותר במבחנים שונים מאשר בני גילם הנמוכים.

 

#5 נהגתם ללכת עם כיווני המוזיקה:

המחקר של "גלן שלנברג" מראה כי ילדים שהשתתפו בשני סוגים שונים של שיעורי מוסיקה (כלי נגינה או שירה) במשך 9 חודשים היו בעלי IQ גבוה יותר בהשוואה לאלה שהיו להם רק שיעורי דרמה לדוגמא או דילגו על כל פעילות.

בשנת 2013, המחקר אפילו הציע כי IQ גבוה הוא הסיבה העיקרית לכך שהילדים האלה החליטו ללכץ לכיוון המוסיקה מלכתחילה.

 

#6 אינכם סובלים מהשמנת יתר.

היקף המותניים קשור ישירות לרמות IQ גבוהות. המחקר שנערך בשנת 2006 הראה מתאם חזק בין מדד מסת הגוף לתפקוד הקוגניטיבי. אנשים שה BMI שלהם מעל הממוצע הראו תוצאות IQ נמוכות יותר בהשוואה לקבוצות אחרות. זה כנראה קורה כי אנשים עם IQ גבוה נוטים להיות בעלי הכנסה גבוהה יותר והם יכולים להרשות לעצמם לעבור בדיקות רפואיות קבועות ולטפל טוב בבריאותם.

 

#7 וכן.. אתם לא באמת נהנים להתאמן:

במהלך ניסוי, מדענים אמריקאים, "טוד מקלרוי" ו"דוד ל' דיקינסון" גילו כי אנשים המעדיפים עבודה אינטלקטואלית הם פחות פעילים, ולהיפך, אלה שיש להם צורך נמוך יותר בקוגניציה נוטים לפעילות גופנית. אנשים עם אינטליגנציה מתקדמת מעדיפים פעילויות הדורשות התמדה ומאמץ נפשי אינטנסיבי, כגון משחק שחמט.

אם ניקח בחשבון את הנקודה הקודמת, אנחנו מקבלים פה מעגל שאין לצאת ממנו: אורח חיים פעיל נמוך מוביל לעודף משקל, לעודף משקל יש השפעה שלילית על מנת משכל. מסקנה: יש צורך להכיר בכך כי איזון ואורח חיים בריא הם חובה!

 

#8 יש לכם עיניים כחולות!

"ג'ואנה רואו", מרצה באוניברסיטת "לואיסוויל", טוענת כי לאנשים בעלי עיניים כחולות יש רמת IQ גבוהה יותר בהשוואה לאנשים עם עיניים כהות יותר. לאנשים גאונים רבים כמו סטיבן הוקינג למשל, היו עיניים כחולות. עם זאת, אנשים עם עיניים חומות לא צריכים לדאוג יותר מדי, יש להם את נקודות החוזק שלהם גם כן!

אנשים עם עיניים בצבע בהיר יכולים להתמודד עם מצבים קשים על ידי לקיחת הזמן שלהם להתרכז בקבלת החלטה רציונלית, בעוד אנשים כהי עיניים מראים תוצאות מצוינות כאשר יש צורך בזמן תגובה מהירה.

 

#9 קשה לכם להתעלם מרעשי הסביבה!

נקישה על רצפה, שבבי גריסה ואפילו נשימה קולנית – רעשים יומיומיים נפוצים אלה יכולים להסיח את הדעת אצל אנשים עם מנת משכל גבוהה. מדענים מאוניברסיטת "הלסינקי" ערכו מחקר אשר הראה קשר חזק בין היכולת של אדם למצוא פתרונות לא שגרתיים לבעיות וחוסר היכולת להתעלם מרעש הסביבה.

יש אפילו אבחנה אמיתית עבור מצב כזה שנקרא "מיסופוניה". לאנשים עם "מיסופוניה" יש שינויים בפעילות המוח כאשר, למשל, אדם אוכל תפוצ'יפס לידם.

 

#10 הקמיצה שלכם ארוכה יותר מהאצבע המורה:

רופא נורבגי, "קרל פינסק", תיאר את שיטת קביעת נטיותיו של אדם בהתבסס על היחס שבין אורך אצבעותיו. על פי התצפית, ככל שהאצבע ארוכה יותר, כך הבעלים יכול להתמודד עם בעיות מתמטיות, עם זאת, מטלות מילוליות יכולות להיות אתגר.

חוקר נוסף, "ג'ון קוטס" מ "אוניברסיטת קיימברידג' ", גילה כי הצלחתו של אדם בעולם הפיננסי ניתנת לחיזוי על פי אורך אצבעותיו. התברר כי אנשים אשר אצבעות אצבעותיהם היו ארוכות יותר , היו בעלי הכנסה גבוהה יותר.

 

#11 התכיפות שבה אתם נכנסים לחדרה ולפאניקה:

הפסיכולוגים, צחי עין-דור ואורג-טל מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, ערכו מחקר שבו הוכיחו כי אנשים חכמים יותר נוטים לפסימיות כאשר הם באים עם מצבים לא נעימים שונים שיכולים לקרות להם בראשם. הם טוענים כי אינטלקטואלים מתרגלים לניתוח אירועי העבר ובהתאם לכך, מקדישים יותר תשומת לב לאירועים אפשריים בעתיד.

מצד אחד, אנשים נבונים מוכנים טוב יותר לקשיים אפשריים בחיים, ומצד שני הם נאלצים לחיות בלחץ מתמיד

 

#12 אתם מקללים רבות!

זה אולי נשמע מוזר, אבל השימוש במילים פוגעות מצביע על אינטלקט גבוה!

עד לאחרונה היתה תפיסה מוטעית הרווחת שהמילים הגסות שימשו את רוב האנשים המשכילים משום שלא היה להם אוצר מילים רחב. אבל המחקר שנערך על ידי פסיכולוגים מ" מריסט קולג' ", בפיקוח "טימותי" ו"כריסטין ג'יי", הראה את ההיפך: ככל שהיה אדם משכיל יותר, לעתים קרובות יותר הוא היה מקלל!

אהבתם? מוצאים תכונות דומות גם בכם? שתפו אותנו 🙂

קרדיט:

Preview photo credit eastnewseastnews, BRIGHTSIDE

תגובות: