אנשים רבים חולמים להתקדם בעבודה ולעשות כמיטב יכולתם כדי שהבוס שלהם ישים לב אליהם.  על פי חוקי הפסיכולוגיה, דברים קטנים כמו תנוחה אחת או מחוות קטנות חשובים כמעט כמו פעולות העבודה עצמן! במאמר זה, אנחנו הולכים לחשוף כמה סודות על איך להתקדם בעבודה באמצעות שפת גוף נכונה.

ויראלי

11 טעויות שפת גוף אשר רבים מאיתנו עושים בעבודה

By The writer

June 24, 2020

אנשים רבים חולמים להתקדם בעבודה ולעשות כמיטב יכולתם כדי שהבוס שלהם ישים לב אליהם.  על פי חוקי הפסיכולוגיה, דברים קטנים כמו תנוחה אחת או מחוות קטנות חשובים כמעט כמו פעולות העבודה עצמן! במאמר זה, אנחנו הולכים לחשוף כמה סודות על איך להתקדם בעבודה באמצעות שפת גוף נכונה.

אספנו קבוצה של טעויות בשפת הגוף שרבים מאיתנו עושים בעבודה. הימנעות מטעויות אלה יקרבו אתכם לקידום המיוחל!

#1 ישיבה רגועה מדי.

כולנו אוהבים להתרפק בבית כאשר אנחנו נרגעים בכורסה האהוב שלנו או בספה מול הטלוויזיה. אבל רבים מאיתנו נוטים להגיע כל כך רגועים למקום העבודה שלנו, שאנחנו נוטים להיראות " מרוחים" שם מדי. לא רק שזה רע עבור הגב שלכם, זה גם מזיק לדמותכם בפני הבוס גם כן..

תנוחה רגועה מדי גורמת לאנשים אחרים לחשוב כי לא אכפת לכם מהדברים שאתם עושים, כי אתם מרגישים נוח מדי ולכן, נראים גם כעצלנים. נסו תמיד לראות את הדרך שבה אתם יושבים.

 

#2 נוהגים לגלגל עיניים!

בעיקרון, מחווה זו נחשבת כגסה – לא משנה היכן תהיו, בין אם זה בעבודה או בין אם זה עם החברים שלכם.

 

#3 עמידת "עלה תאנה"

זו באמת עמידה של גברים, הם נוהגים להחזיק את ידיהם על אזור איברי המין שלהם. השם השני לעמידה הזו- הוא "עלה תאנה". על ידי שימוש בעמידה השגוייה הזו, אתם יכולים להעליב עמיתים לעבודה שלכם בקלות ולגרום להם להרגיש לא בנוח! במיוחד בעבודה. אז כדאי לשמור על הידיים שלכם בזהירות ולעמוד בצורה נכונה!

 

#4 חודרים למרחב הפרטי של אדם אחר.

לא משנה כמה אתם ידידותיים עם הבוס שלכם או עם קולגות, פלישה למרחב האישי שלהם הוא לא הרעיון הטוב ביותר. בתת מודע, האדם שאת המרחב האישי שלו אתם שוברים, יכול להרגיש מאוים, מוסח ופשוט להרגיש לא בנוח. לכן חשוב תמיד לשמור על מרחק בריא מן האנשים סביבכם: כמטר עד 2 מטר וחצי על פי כללי האתיקה.

 

#5 נכנסים למשרד בשקט.

Portrait of young businessman. He sneaking out with big suitcase. Isolated on white background

כאשר אתה ממש מתגנבים לתוך המשרד שלכם בלי להגיד שלום לעמיתיכם, זה סימן רע. הם יכולים לפרש את זה כסימן ליהירות!. בגלל זה כדאי תמיד לזכור לברך אחרים לפחות עם הנהון או חיוך כאשר אתם נכנסים לחדר כלשהוא.

 

#6 רואים עליכם שאתם משועממים!

כולנו משתעממים מעת לעת, עם זאת, לא משנה כמה אתם מרגישים עייפים, עדיף ללמוד להסתיר את הרגשות שלכם בעבודה. אחרת, הבוס שלכם עשוי להניח כי הגיע הזמן להחליף אתכם עם אדם פעיל יותר. אז כן כדאי לנסות לשנות את הפעילות שלכם על ידי מתן קצת עזרה לעמיתיכם בעבודה. זה בטוח יעזור להסיח את דעתכם מן מצב הרוח הרע והשיעמום, ויכול להראות לבוס שלכם כי אתה פעילים מספיק כדי לקבל קידום!

 

#7 נמצאים בנפרד.

כולנו מרגישים ביישנים כשאנחנו מתחילים לעבוד במקום חדש. אבל אם אתה תקפידו להפריד את עצמיכם פיזית מעמיתיכם לעבודה ולא תשתתפו בפעילויות צוות או תימנעו מאכילת צהריים בחברותא, זה ירמז להם כי אתם ממש לא רוצים מערכת יחסים ידידותית עימם. הדבר לצערינו יכול לרמז עליכם כאנשים מבודדים ולא ידידותיים! אז לא משנה כמה זה קשה,תנסו לבעוט את עצמיכם מתוך אזור הנוחות שלכם, ותנסו להתקרב לקולגות שלכם (אבל זכרו לכבד את המרחב האישי שלהם כן?)

 

#8 נשענים על חפצים בסביבה.

המחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד הראה כי עמידה גבוהה ויציבה מקנה לכם מראה חזק יותר הן במישרין והן בעקיפין. תנוחת הגוף שלכם מעבירה הרבה מידע לאנשים סביבכם וקובעת את הדרך שבה אנשים אלה יתייחסו אליכם. לכן, אם אתם נשענים על קירות, שולחנות וחפצים אחרים, הסביבה שלכם יכולה לפרש זאת כסימן של חולשה. לעומת זאת, עמידה ישרה וגבוהה תוכל להבטיח לסביבה את הכוח ואת הביטחון שטמון בכם.

 

#9 שומרים את הידיים שלכם מאחורי הגב.

העמיתים שלכם נוהגים לתת תשומת לב רבה לידיים שלכם. מחקר שנערך על ידי "ספנסר קלי", פרופסור למדעי המוח, אומר כי מחוות הידיים שלנו הם חיוניות לתקשורת בדיוק כמו המילים שלנו, וששמירה על הידיים מאחורי הגב במהלך השיחה עלולה לגרום לקולגות שלכם להניח כי אתם אינם אנשים אמינים. להיות אמין זה דבר חיוני וחשוב, במיוחד בעבודה.

 

#10 בודקים אחר הזמן בתכיפות.

להגניב מבט על השעון או הטלפון הנייד במהלך שיחה עם עמית, הבוס או אפילו חבר שלכם נתפס כמחווה מאוד לא נעימה.איך הייתם מרגישים אם החבר שלכם המשיך לבדוק את הזמן מדי כמה פעמים במהלך שיחה אחת? אתה בטח הייתם חשים כי הם הם משועממים ורק רוצים להיפטר ממכם בהקדם האפשרי. אז כן, כדאי לשים את הטלפון שלכם בצד, ופשוט להודיע להם שאתה ממהרים, או להציע להמשיך את השיחה מאוחר יותר אם באמת יש לכם דברים חשובים יותר לעשות.

 

#11 הגוף שלכם נוטה הצידה מכיוון השיחה.

אם אתם בפגישה וממשיכים להסתכל על החלון עם פלג הגוף העליון שלכם יותר מדי, כדאי לצפות לחדשות רעות. לא משנה כמה אתם חסרי עניין בפגישה, תמיד כדאי לשמור על עצמיכם כמתעניינים בה – לא רק עם העיניים והאוזניים, אלא עם כל הגוף שלכם.! אז הפסיקו לחלום בהקיץ אה?

אז האם אי פעם הבחנתם בעצמיכם עושים את אחת מהטעויות הללו? האם אתם הולכים לשים לב לעצמיכם יותר בעבודה מעתה והלאה? אנא יידעו אותנו על כך בתגובות! מחכים לכם 🙂

קרדיט: Preview photo credit depositphotosdepositphotos , BRIGHTSIDE.

תגובות: