ויראלי

6 כללי בריאות יפניים עבור אלו מכם שרוצים להישאר בריאים וחזקים

By

December 03, 2020

אם היו אומרים לכם מגיל צעיר שלא תזכו לחיות יותר מגיל 20, האם הייתם נכנעים לגורל שלכם, או מנסים ככל יכולתכם לשמור על הבריאות ולהיות חזקים בזמן שנותר לכם? עבור המהנדס והמורה לאייקידו היפני הזה, לוותר כלל לא הייתה אופציה, והחוסן הנפשי שלו הוא זה שהוביל אותו לכמה תגליות משנות תודעה, כאלה שיכולים לשנות גם את החיים שלכם

כוחה של מערכת הבריאות נישי (Nishi)

קטצוזו נישי, מהנדס יפני, ומורה לאייקידו בילה את רוב שנותיו הצעירים בלמידה. בנוסף להיותו המהנדס הראשי עבור פרוייקט הרכבת התחתית הראשונה של טוקיו, הוא למד סוגים שונים לשמירה על הבריאות ותרופות מונעות מסביב לעולם. הוא ניסה אינספור שיטות וביקר את עבודתו שלו באופן מחמיר כדי לוודא שהשיטות הללו אכן יכולות להוביל לגוף בריא וחזק יותר.

לפי קטצוזו נישי, בריאות תלויה בארבעה גורמים חשובים שחייבים להתקיים בהרמוניה זה עם זה.

1. מצב העור 2. איכות המזון 3. מצב הגפיים 4. המצב הפסיכולוגי

נישי שיקי (מערכת נישי לבריאות) נוסדה ב-1927, אבל ההרגלים והכללים שבה רלוונטיים גם לאנשים החיים בימינו.

6 החוקים של מערכת נישי לבריאות: שפרו את הבריאות שלכם באמצעות תרגילים וכוונונים אלה.

1. היישו (Heisho)

2. לישון על מיטה קשיחה וכרית עגולה (Kochin)

עמוד שדרה לא ישר יוצר בעיות עבור האיברים הפנימיים, ובגל שרבים מאיתנו מבלים בממוצע שליש מהחיים שלנו בשינה, חשוב לשים לב ליציבה שלנו אפילו כשאנחנו ישנים. קטצוזו טוען ששינה על משטח קשה, עם כרית עגולה או גלילית, תשפר את תפקוד האיברים הקשורים בעיכול ומערכת הדם.

אם אתם בוחרים להשתמש בגדליל במקום כרית, כדאי שתעטפו אותו בכמה שכבות של בד, בתור התחלה, מאחר וכמה אנשים עשויים למצוא את המעבר לשימוש בכרית כזו מעט לא נוח. עם הזמן, כשתתרגלו לגליל, תוכלו להסיר את הבד בהדרגה.

2. תרגיל דג הזה (קינגיו אנדו Kingyo Undo)

התחילו בשכיבה על הגב כשהידיים שלכם מאחורי הרש, שמרו על כפות הרגליים שלכם בפלקס, כשהן אנכיות לרצפה. בשלב הבא, טלטלו את אגן הירכיים מצד לצד, ממש כמו דג זהב שוחה. עשו זאת למשך דקה, מספר פעמים.

3. משפר את זרימת הדם (מוקאן אנדו Mokan Undo)

התחילו בשכיבה על הגב על משטח קשה ושטוח. שימו גליל קשיח תחת חוליה מס' 3 ו-4 בצוואר שלכם. הרימו את הידיים והרגליםי שלכם באוויר ושחררו כל מתח מהם, אם ישנו. לבסוף, נערו את הרגליים והידיים שלכם למשך דקה.

4. סוליות וכפות רגליים (גסיו-גסקי, Gassyo-Gasseki)

שכבו על הגב על משטח קשה ושטוח, וגעו עם הידיים בכפות הרגליים שלכם. לאחר מכן, החליקו את הידיים וכפות הרגליים שלכם בצורה אופקית 10 פעמים. כשסיימתם, תנו מנוחה לידיים ולכפות הרגליים שלכם למשך 2 דקות טרם אתם חוזרים על התנועה.

5. מטוטלות ליבה (איפוקו אנדו Hifuku-Undo)

שבו בצורה יפנית (על הברכיים שלכם). נענעו את פלג הגוף העליון, כשאתם מתמקדים במיוחד באגן הירכיים, למשך 10 דקות. כשאתם בתנוחה מוטה, ופמפמו את הסטן שלכם. כשאתם בתנוחה ישרה, כווצו את הבטן.

קטצוקו מדבר רבות על החשיבות של התרגילים הללו מדי יום כדי להתחזק ולשפר את בריאות הגוף הכללית. התרגילים בהם מתמקד קטצוזו במערכת נישי לבריאות הם רק אספקט אחד שיש לתרגל, בשילושב התרגילים הללו, דיאטה תקינה, בריאות העור ומצב פסיכולוגי. זה רק מראה לנו כיצד קשורים אלה באלה כל חלקי הגוף שלנו, והחשיבות שיש לעבודה על כל אחד מהם כדי שנוכל לשמור על בריאות לאורך זמן.

אהבתם?? אל תשכחו לשתף את זה עם כל בני המשפחה והחבירם שלכם עוד היום:)

תגובות: