ויראלי

כך תיפטרו מהרפס במהירות ומבלי ללכת לבית המרקחת

By

December 07, 2020

לפי הסטטיסטיקה, כ-2/3 מאוכלוסיית העולם תחת גיל 50 סובלים מהרפס, אשר נגרם ע"י הנגיף HSV-1. יתרה מזאת, ארגון הבריאות העולמי טוען ש-3.7 מיליארד אנשים סובלים מהתופעה באופן כרוני.

בארצות הברית, גברים נוטים לחלות בהרפס פחות מנשים, עם 39% מול 49%. מצד שני, באירופה הכמות גבוהה יותר, 69% מהנשים ו-61% מהגברים.

הנה כמה מהגורמים המרכזיים להופעת הרפס:

* אור שמש חזק * מתח וחרדה רגשית * מערכת חיסונית חלשה * חום גבוה * מחזור * תחלואה כללית * טראומה לאזור הנגוע * זיהומים אחרים

הרופאים מ- Mayo Clinic טוענים שהרפס נעלם לחלוטין לאחר שבועיים עד חודש.

כדי לטפל במצב ולהאיץ את תהליך ההחלמה, נסו להכין את השפתון הזה בבית:

שפתון חמאת שיאה (מתכון ע"י Scratch Mommy) 30 גרם חמאת שיאה 30 גרם דונג 30 מ"ל שמן קוקוס כפית דבש 15-20 טיפות של שמן אתרי (מליסה רפואית, תפוז, קמומיל או לבנדר)

הוראות הכנה: מלאו סיר בינוני במים ושימו על האש, על חום בינוני. לאחר מכן, שימו סיר קטן יותר בתוך הסיר כדי ליצור מעין "דוד כפול".

לאחר מכן, הוסיפו את חמאת השיאה, הדונג ושמן הקוקוס לסיר הקטן יותר כדי להמיס אותם.

ברגע שהכל נמס, הסירו מהאש והוסיפו את הדבש והשמנים האתרים. ערבבו את כל הרכיבים פעם נוספת והעבירו את הנוזל למיכל קטן שישמש לשפתון עצמו. הניחו לתערובת להתקרר במשך שעה אחת.

שפתון לריפוי הרפס (גרסת The Nerdy Farm Wife) 4 כפות תמצית שמן מליסה 2 כפות שמן קוקוס ½ כף שמן טמאנו ½ כף שמן קיק 2 כפות דונג 1 כף חמאת שיאה או חמאת מנגו 15 טיפות שמן עץ התה 2 טיפות שמן ציפורן 25 טיפות שמן אתרי מנטה

אופן ההכנה: ראשית, התחילו בהכנת תמצית שמן המליסה.

קחו צנצנת עמידה בחום ומלאו רבע בעלי המליסה היבשים. לאחר מכן, הוסיפו שמן זית או שמן חמניות ומלאו את הצנצנת עד סופה.

לאחר מכן, מלאו סיר במעט מים חמים והניחו בתוכו את הצנצנת. חממו על חום בינוני למשך 4 שעות. סננו את הנוזל ושפכו לצנצנת כהה. אחסנו במקום קריר למשך שנה.

שפתון ראשית, שימו את כל הרכיבים הדרושים במיכל עמיד לחום. מלאו סיר במים והניחו את הצנצנת בתוך הסיר. שימו על חום בינוני כדי להמיס את החמאה והדונג. ברגע שזה נמס, ערבבו היטב ולבסוף שפכו למכלים נפרדים, כסו ואחסנו.

תגובות: