ויראלי

הנה האמת המפתיעה שאתם יכולים ללמוד על הבריאות שלכם מריח הפה שלכם. לא היה לי מושג!

By

December 09, 2020

בדיקת ריח הפה שלכם לא קשורה בהכרח לרצון שלכם להיות אדיבים כלפי הסביבה, אלא יש בזה גם עניין של תרומה למצבנו הבריאותי. למעשה, בדיקת ריח הפה שלכם יכולה לעזור ולהציל את חייכם במקרים מסוימים.

כשל בלב כשל בלב נגרם כשהלב שלכם לא שואב דם כפי שהוא אמור לעשות. כשאתם לא הולכים להיבדק באופן רגיל אצל הרופא שלכם, אין לכם דרך להיות שלווים לגבי האופן בו הלב שלכם אמור לשאוב דם. ועדיין, ישנה דרך נוספת לגלות, והיא מבחן הקרוי בשם "מבחן ריח הפה" שיכול לקבוע האם הלב שלכם שואב דם כפי שהוא צריך לשאוב. לפי האתר Everyday Health, חוקרים במרפאת קליבלנד פיתחו מבחן ריח פה שיכול לאבחן כשל בלב באופן שלא תצטרכו למכור יד או רגל בשבילו. המבחן הוא קצר ועולה הרבה פחות מהמבחנים הרגילים לבדיקת כשל בלב, והוא יכול למעשה להציל את חייכם.

סוגים שונים של סרטן ריח הפה שלכם יכול למעשה לקבוע האם יש לכם נטייה לחלות בסרטן הריאה או הקיבה. כפי שפורסם באתר Tech Times, ישנו מבחן חדש הנקרא בשם Nanoarray Analysis (או אנליזת ננו-ערך/מערך, אם תרצו), שיכולה להראות לכם האם יש רכיבים סרטניים הצפים להם בגופכם. זו יכולה להיות החוליה המקשרת בין גילוי מוקדם של סרטן הריאה או הקיבה, או אפילו האם יש לכם נטייה לחלות בשלב כלשהו בחייכם.

ריקבון שן אם קיים ריבוי בקטריאלי על פני הפה שלכם במקום בו לא טיפלתם בהגיינה שלכם כהלכה, הבקטריה הזו יכולה להצטבר בפה שלכם והדבר עלול לגרום לריח רע. בהתבסס על ממצאים של האיגוד האמריקני לרפואת שיניים, ריקבון שן יכול להסתכם באובדן השן עצמה בכ-90% מהמקרים. ניחוח הנשימה שלכם יכול גם לאותת על מצבים הקשורים לריקבון בשיניים אשר בתוך הפה שלכם. אולי כדאי לבקר אצל רופא השיניים אם עבר זמן מאז הפעם האחרונה שעשיתם זאת.

דום נשימה בשינה מצב זה נגרם כאשר הנשימה שלכם ברובה או בחלקה נחסמת כשאתם ישנים. דום נשימה בשינה הופך להיות נפוץ בארצות הברית, עם לפחות אדם אחד בכל משק בית הסובל מהבעיה. חוקרים מ"המדריך להפרעות שינה", חושפים כי דום נשימה בשינה שכיח מאוד, ובארצות הברית לבדה כ-18 מיליון אנשים סובלים ממנה. מאחר והאדם הסובל מהבעיה הזו נוטה לנחור או לפתוח את פיו כדי שיוכל לנשום טוב יותר במשך הלילה, הנשימה שלכם מריחה רע באופן ניכר בבוקר כתוצאה מכך.

כשל בכליה כולנו יודעים שהכליות שלנו חיוניות מאוד לתפקוד הגופני שלנו, בעיקר מאחר ותפקידם הוא להיפטר מהפסולת והרעלים שבהם. חשוב מאוד לטפל בגוף שלנו כך שאיברים כמו הכליות יוכלו לתפקד כראוי ולהבטיח לנו בריאות טובה להמשך החיים. ועדיין, אם הכליות שלנו לא מצליחות לעשות את תפקידן, הדבר עלול להסתכם בריח פה לא נעים, כזה המזכיר דגים, מאחר והכליות לא הצליחו להיפטר מהרעלים כפי שהן אמורות לעשות. זה עלול לגרום לכשל בכליה, דבר שעשוי להוביל למגוון בעיות בריאותיות אחרות.

אם אתם חושבים שאתם סובלים מכשל בכליה, לא יזיק אם תבדקו את זה לעומק.

בעיות הקשורות בנשימה כשנסתם לכם האף כתוצאה מהתקררות או חולי אחר הקשור בנשימה, אתם נוטים לנשום דרך הפה במקום דרך האף. כשאתם עושים זאת, עם הזמן, בקטריה נוספת מצטברת בפה וגורמת לפה שלכם להסריח. הריח יכול להמשיך גם לאחר שאתם מבריאים ולגרום לבעיות הקשורות במערכת הנשימה שלכם. האתר WebMD מזהיר מפני ברונכיטיס ודלקת ריאות שיכולים להיגרם אם אתם מבחינים בריח רע מהפה.

סוכרת הנשימה שלכם יכולה גם לבשר לכם אם יש לכם בעיה ברמות הסוכר בדם או אפילו אם אתם סוכרתיים מאחר ולא טיפלתם בעצמכם כראוי. רמות הסוכר בדם שלכם עלולות לגרום לזיהומים בחניכיים מאחר והבקטריה ממשיכה להצטבר כי רמות הסוכר שלכם לא מטופלות כהלכה. כשזה קורה במשך הזמן, הסוכרת שלכם עשויה להחמיר או שתהיו בעלי נטייה לפתח סוכרת.

ריח הפה שלכם יכול להציל את החיים שלכם שימו לב לשינויים בריח הפה שלכם. זה עשוי להיות גורם מכריע הקשור בחיים או מוות. שימו לב לנשימה, ודווחו מיד לרופא על כל שינוי.

תגובות: