ויראלי

זו כמות המים לה הגוף שלכם זקוק כדי להוריד במשקל

By

December 12, 2020

מים הם אלמנט חשוב מסיבות כה רבות. בואו נתחיל איתנו: אנחנו עשויים מ-50%-75% של מים, תלוי בהרכב הגוף שלנו. מים אחראים לתפקודי גוף רבים – איזון טמפרטורת הגוף, הסעת חמצן והחומרים המזינים אל התאים, פירוק המינרלים והחומרים המזינים, מסייע בעיכול, מגן על איברי הגוף והרקמות, משמן את המפרקים, בין היתר.

אה, וזה מאיץ את חילוף החומרים, רק במקרה ורציתם לדעת אם מים עוזרים להשיל את הקילוגרמים העיקשים – התשובה מהדהדת, "כן!".

על פי מחקר שפורסם בירחון לאנדוקרינולוגיה קלינית וחילוף חומרים, שתייה של חצי ליטר מים מאיצה את חילוף החומרים ב-30% אצל גברים ונשים בריאים. האפקט המקסימלי מתרחש כ-30-40 דקות לאחר שהאדם שתה מים.

בואו נביט במחקר נוסף שמדגיש את היתרונות הקשורים במים והורדה במשקל. חוקרים מאוניברסיטת בירמינגהם באנגליה ערכו מחקר בן 12 שבועות ובו 84 בוגרים הסובלים מהשמנה קיבלו עצות בסיסיות לגבי הורדה במשקל ונחלקו לאחת משתי קבוצות. הקבוצה הראשונה הונחתה לשתות כחצי ליטר של מים חצי שעה לפני הארוחות שלהם, בעוד הקבוצה השנייה נתבקשה לדמיין את הקיבה שלהם מלאה לפני כל ארוחה. המחקר חשף שהקבוצה הראשונה הורידה 1.3 ק"ג יותר מהקבוצה השנייה.

אלו הם חדשות מצוינות עבור אלו הרוצים להשיל את הקילוגרמים העודפים (כנראה שמדובר בכולנו), אבל עלינו לשתות כמות הולמת של מים – בין 6 ל-10 כוסות מדי יום – יהיו אשר יהיו הנסיבות. לפני שאנחנו "צוללים" למערכת היחסים בין צריכת מים והורדה במשקל, הכנו עבורכם רשימה של היתרונות הבריאותיים האחרים בצריכת H2O:

– עוזר לשמור אתכם עירניים

– מונע כאבי ראש

– משפר את היכולות הקוגנטיביות

– מגן על הלב שלנו

אם אתם נמנים על אותם אלו המחפשים אחר דרכים להוריד במשקל, גורם המפתח הוא מים. פרט לעובדה שהוא מזין את הגוף לפני, אחרי ובמהלך פעילות גופנית, עלינו לפקח על צריכת המים שלנו במשך היום. זה חשוב מאוד, מאחר וכמות מים מספקת דואגת לקצב חילוף החומרים שלנו ומדכאת את הרצון שלנו לאכול יתר על המידה.

אנחנו עומדים לתת לכם נוסחה לחישוב כמות המים האופטימלית, וגם חלוקה לקטגוריות נומריות שיעזרו לכם להבין כמה מים אתם צריכים לשתות.

שימו לב: אין צורך שתהיו מדויקים להחריד בכמות המים שאתם צורכים. השתדלו להיות קרובים ככל האפשר. אם אתם מרגישים צורך להגדיל את צריכת המים, לכו על זה! מדידת כוסות יכולה להיות יעילה, בכל אופן.

ראשית, הנה שלבי הנוסחה והסבר מהיר מדוע אתם צריכים לשתות כמות כזו של מים כדי להוריד במשקל באופן אפקטיבי:

שלב ראשון: שקלו את עצמכם

כמובן, חשוב לדעת במדויק את המשקל שלכם כדי להכריע מהי כמות המים אותה אתם אמורים לצרוך. זה הכרחי, מאחר ועם עליית כמות הקילוגרמים, עולה גם צריכת כמות המים.

אם המספר שמראה המשקל הוא עשרוני, עגלו כלפי מטה אם הוא .4 או פחות; עגלו כלפי מעלה אם הוא .5 או יותר. אם אתם משתמשים במשקל אנלוגי, היו מדוייקים ככל האפשר.

(לדוגמא: 90.89=91. 90.94=91.17, וכדומה). *הערה: הנוסחה המקורית היא בפאונדים, לכן אי הדיוק.

שלב שני: חלקו את המשקל שלכם בחצי

אם המספר הזה הוא עשרוני, פשוט עגלו למעלה. התוצאה שהתקבלה היא כמות המים שאנחנו צריכים לצרוך בהאונס (OUNCE=29.57 ML)

(לדוגמא: 201 פאונד/2=100.5, אותם יש לעגל ל-101 האונס.) הערה: 1 פאונד=0.45 ק"ג)

שלב שלישי: הכריעו את רמת הפעילות שלכם

לרמת הפעילות הגופנית שלנו יש קשר ישיר עם צריכת המים. עם כל פעילות גופנית או מאמץ גופני שאנחנו עושים, הגוף שלנו צורך יותר מים, ופירוש הדבר שיש לפצות על המים האבודים האלו.

על כל 30 דקות של אימון גופני, הוסיפו 16 האונסים (כחצי ליטר של מים)

שלב רביעי: חשבו את כמות המים אותה יש לצרוך

פשוט הוסיפו את המספרים הנגזרים משלבים 2 ו-3.

הנה דוגמא לאופן בו החישוב אמור להיראות:

משקל: 201 פאונד (91.17 ק"ג) 201/2=נעגל ל-101 האונסים (2.986 ליטר) 30 דקות של אימון גופני ביום = 16 האונסים (כחצי ליטר) 101 האונסים+16 האונסים=117 האונסים (או 10-12 כוסות של מים)

הנה כמות המים לה זקוק הגוף שלכם כדי להוריד במשקל:

מקרא: 10 פאונד=4.5 ק"ג 10oz=כ-250 מ"ל

הנה כמה עצות מכווינות שיעזרו לכם להגיע לצריכת כמות המים עליה אנחנו ממליצים:

1. שתו פעמיים 8 האונסים (כחצי ליטר) של מים לפני כל ארוחה. זה מסתכם בכמעט ליטר וחצי.

2. כשאת מתעוררים בבוקר ולפני שאתם הולכים לישון, שתו כוס אחת בת חצי ליטר, כדי לקבל ליטר אחד נוסף.

הערה נוספת: אם אתם נוטים להתעורר באמצע הלילה כדי להשתמש בשירותים, שתו את כמות המים הנוספת בבוקר

אם תעקבו אחר שתי העצות הללו, תרוויחו כ-2.3 ליטרים מצריכת המים. זה אמור להקל על מכסת היעד היומית שלכם!

תגובות: